Hemma hemma

Gåendes längs fjorden, med vattnet på höger sida och de vita trävillorna på vänster och berget med vår närmsta skog tätt bakom, passerar jag cafen och kyrkan innan jag kommer fram till närbutiken för att handla ingredienser till nästkommande dags brödbak på jobb. Tänk att detta blivit vardag. Minns när jag gick här första veckan, tittade mig omkring och undrade om detta nångång skulle kännas som hemma. Tänk att det nu känns som hemma. OK, kanske inte hemma-hemma, det är ju hemma som det är hemma på riktigt. Men ändå. Hemma.

För att byta spår helt, en stand up kille igår förde ungefär den här monologen om defibrillatorer - hjärtstartare:
"- And why do they call them defibrillator? Can´t they at least call them defibrillnow? `Cause when I need it I want it NOW, not LATER".

Sara humor :)

Dessutom berättade de på teve idag att någonstans i Sverige har man börjat med After work för pensionister. After WORK. För pensionister. Hur tänkte dem där?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0