Husmortips och tankar

Kanske är det förbjudet att dricka amarone vin till grillade hamburgare, men det var himla gott! Solen tittade fram så vi passade på att grilla hemmagjorda burgare, och passande nog var det en skvätt amarone kvar sedan fredagsmiddagen (som för övrigt var ost och salami från Milano...yummi!).

Tips på god variant av guacamole: en mosad avokado, olivolja, himalayasalt, timjan och pressad vitlök.
Och nu när vi är inne på husmortips så har jag upptäckt ett bra recept på ansiktspeeling: lika delar olivolja och honung, lite himalayasalt och socker för att få peelingeffekten. Funkar bra, och luktar gott!

Nu börjar folk fråga mig hur det känns, tiden går ju snabbt o snart ska jag flytta hem (trots att det är 5,6 veckor kvar). Automatiskt svarar jag att det är dubbla känslor, att jag ser fram emot att komma hem till familj, vänner o gamla jobben men samtidigt att jag kommer sakna det jag har nu, allt från jobbet till byn och möjligheten att bo o leva så som vi gör nu. Och så är det ju inte jätteroligt att flytta från min lilla familj, trots att jag vet att vi klarar det. Men jag känner mig också redo för hemflytten. Det känns lagom nu, och nu har det varit planerat så länge att det liksom blivit ett faktum. Om det varit något som kommit hastigt på, något oväntat då hade det säkert känts tyngre och jobbigare, men nu är jag förberedd och klar. Jag känner mig klar. Så kanske det inte är dubbla känslor. Kanske 60-40, eller 70-30.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0