Avslutningsmiddag

Igår blev jag överraskad med avslutningsmiddag. Fick veta att jag skulle bli upphämtad halv sju, o blev därefter hotad att det skulle stå en låda med kläder jag skulle ha på mig utanför min dörr  hemma. Sån tur var det det tomt hot, utklädnad och pinsamma saker med fokus på mig är inget jag anser vara en trevlig kväll. Hot om fallskärmshopp förekom också. Med mask för ögonen blev jag körd runt o runt, och slutstationen var kina restaurang i stan där nio av de jag jobbat närmst med väntade. Det var en trevlig kväll med god mat o hyggligt sällskap, roligt o lite rörande att de ville komma på avslutningsmiddag för lilla mig. Jag fick också gåvor, en superfin korg med ingredienser, oppskrift samt hjärtformat våffeljärn. Våfflor är Norges inofficiella nationalrätt :). Dessutom höll chefen ett väldigt fint tal och så fick jag en oerhört vacker bok om Norge från hela familietjenesten. Gulligt! Ser fram emot semester i Norge i framtide, finns så himla många vackra platser.

Nu ät det 2v kvar, packning är påbörjad, intervjuer för min ersättare är avklarade och solen skiner. Nu om någon gång är det viktigt att uppskatta var dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0