Märkligt

Idag är det 17 mai. Flaggorna hänger som sträck från flaggstänger, balkonger och husfasader. Vinden stoltserar med sin frånvaro, dess värre även solen. Tanken slår mig - har en flagga någonsin hängt rakt ner i Malmö, eller i Skåne för den delen? Inte en enda vindpust har under morgonen letat sin in till vår by. Efter över 1 ½ år här förvånas jag fortfarande över att det faktiskt kan vara vindstilla. Märkligt.

Med ett ben här och ett ben där är den svårt att avgränsa mig och mitt intresse för jobbet. Vardagen här rullar ju på, trots att jag håller på att avsluta så fortsätter ju faktiskt vardagen, märkligt nog, och allt det för med sig. Och det är ju så himla roligt så jag dras ändå med i nya projekt, och pratar fortfarande i termer som "och så kan vi...", " efter sommaren så kan vi prova..." etc. Tja, Men bättre det än att sitta av tiden.
Ett glädjande besked att min ersättare tackat jag till tjänsten, och att hon faktiskt kan börja redan i juni gör att jag lämna med ännu lättare hjärta. En super kompetent och trevlig människa verkar hon vara och jag tror att hon kommer att passa in i teamet like a glove.

Ledig idag. Jobb imorgon. Helg. Jobb mån-tors. Flexledig fredag. Hemflytt lör. Märkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0